Erasmus-studerende
Vi har gennem flere år arbejdet med digitale portfolioer i form af weblogs for vores erasmusstuderende. Linkene til erasmusstuderende årg. 2008 ligger i højre side af webloggen og de sidste, årgang 2009, er beskrevet i bloggen "Erasmus students at UC South"
Billedkunststuderende
Min kollega Dorte og jeg har nu valgt at gøre det samme med vore billedkunststuderende. Vi oplever gang på gang, at når produktet står færdigt er selve processen og de mange fra- og tilvalg mere eller mindre glemte. De studerende skal derfor forsøge at fastholde disse gennem en løbende log både i tekst og billeder. Deres blog bliver dermed en digital portfolio, der både kan fungere som arbejds- og præsentationsportfolio. I oplægget til de studerende siger jeg bl.a.:
"Indholdet af din blog skal være dine refleksioner, noter, ideer, skitser, billeder (still- og levende), kommentarer eller beskrivelser af eksperimenter etc. fra arbejdet med faget billedkunst. Du kan lægge nogle personlige ting i din blog, men det er vigtigste emne er dine erfaringer i faget billedkunst."
og jeg har bl.a. henvist til Eliskas blog som er et fornemt eksempel på en løbende log, der både fungerede som en arbejds- og præsentationsportfolio.
Vi mødtes f2f i fredags og der blev oprettet mange blogge:
Susan har f.eks. allerede lagt en gadget ind, så vi kan blive faste læsere af hendes blog. Det har Signe også! Vanessa har det såmen også :-)
Susanne - har også gadgeten Faste læsere samt Elisabeth, Susanne (det er ikke en fejl, der var hele to Susanner) og Lonnie. Hun har desuden allerede lagt en del reflektioner og fotos ind.
Vi har gennem flere år arbejdet med digitale portfolioer i form af weblogs for vores erasmusstuderende. Linkene til erasmusstuderende årg. 2008 ligger i højre side af webloggen og de sidste, årgang 2009, er beskrevet i bloggen "Erasmus students at UC South"
Billedkunststuderende
Min kollega Dorte og jeg har nu valgt at gøre det samme med vore billedkunststuderende. Vi oplever gang på gang, at når produktet står færdigt er selve processen og de mange fra- og tilvalg mere eller mindre glemte. De studerende skal derfor forsøge at fastholde disse gennem en løbende log både i tekst og billeder. Deres blog bliver dermed en digital portfolio, der både kan fungere som arbejds- og præsentationsportfolio. I oplægget til de studerende siger jeg bl.a.:
"Indholdet af din blog skal være dine refleksioner, noter, ideer, skitser, billeder (still- og levende), kommentarer eller beskrivelser af eksperimenter etc. fra arbejdet med faget billedkunst. Du kan lægge nogle personlige ting i din blog, men det er vigtigste emne er dine erfaringer i faget billedkunst."
og jeg har bl.a. henvist til Eliskas blog som er et fornemt eksempel på en løbende log, der både fungerede som en arbejds- og præsentationsportfolio.
Vi mødtes f2f i fredags og der blev oprettet mange blogge:
Susan har f.eks. allerede lagt en gadget ind, så vi kan blive faste læsere af hendes blog. Det har Signe også! Vanessa har det såmen også :-)
Susanne - har også gadgeten Faste læsere samt Elisabeth, Susanne (det er ikke en fejl, der var hele to Susanner) og Lonnie. Hun har desuden allerede lagt en del reflektioner og fotos ind.
Hanne har naturligvis også gadgeten og har allerede blogget om sin tegneproces. Man kan se nogle af hendes tegninger i bloggen.
Minimor (hvem gemmer sig mon bag navnet?) har endnu ikke gadgeten Faste læsere, men også hun er godt i gang med at lægge tegninger ud. Jette har eller ikke nogen gadget Faste læsere endnu, men hun har til gengæld arbejdet meget med farverne og profil-teksten.
Også Pia har gadgeten faste læsere.
Minimor (hvem gemmer sig mon bag navnet?) har endnu ikke gadgeten Faste læsere, men også hun er godt i gang med at lægge tegninger ud. Jette har eller ikke nogen gadget Faste læsere endnu, men hun har til gengæld arbejdet meget med farverne og profil-teksten.
Også Pia har gadgeten faste læsere.
1 kommentar:
Desværre nåede jeg kun at sætte forløbet i gang, hvorefter jeg var sygemeldt resten af studieåret. Men det er lækkert at se, at nogle af de studerende har taget bloggen til sig og brugt den undervejs i hele forløbet. Vanessa er et godt eksempel på en studerende, der både har lagt billeder og reflektioner / beskrivelser ind af arbejdsprocesser og færdige produkter.
Send en kommentar