onsdag, november 29, 2006

Billedindsamling

Når jeg går på opdagelse i naturen med mit kamera, oplever jeg ofte naturen på en anden måde. Gennem kameraets linse ser jeg f.eks. det gamle træs form, struktur og overflade med nye øjne. De krogede sammenfiltrede grene eller nye spæde skud og deres farver giver associationer og ideer til nye billeder eller vinkler.

Skovbunden i maj

Indsamling af digitale billeder fra et eller flere områder, selv nogle få billeder, giver et råmateriale som kan bruges igen og igen i et billedbehandlingsprogram. Jeg kan se, at samme sker for de studerende, når de drager på fotosafari i naturen:

Hedvig har bl.a. et dejligt billede af en stille gade en aftenstund. Birgitte har lagt billeder ind af en fantastisk trækrone, man får næsten lyst til at ligge under træet og kikke op i dets krogede grene. Lotte har bearbejdet et af sine billeder Cykel i ganG

Alle er ikke kommet lige langt i deres eksperimenter og logbog, men de første spæde forsøg lover godt. Trine har lagt en meget fredfyldt kattekilling på sin side. Anne har lagt en spæd kastanjeknop og Maja et skummende Vesterhav. Pernille eksperimenter også med både blog og billeder, Mr. Elephanstastic on a beach in Thailand er noget af det sidste Pernille har lagt ud.

Ingen kommentarer: