mandag, november 27, 2006

Digitale billeder, digitale verdner

I dag fik vi (nogle kollegaer og jeg) en invitation af Grafisk Kommunikation til et foredrag af Innovation Lab, hvor første del handlede om web 2.0. I billedkunst leger vi allerede med nogle af teknologierne og mulighederne: weblogs, del.icio.us, flickr osv.

I foredragets anden del så vi på en anden virkelighed, Second Life. En virtuel verden, hvor der afholdes koncerter, universiteter afholder forelæsninger, aviserne har redaktioner (f.eks. Reuters) - det virkede som det kun var fantasien, der satte grænsen.

Grafikken i Second Life virker umiddelbar flot. For sjov skyld kikkede jeg på indgangsportalen til Second Life og opdagede til min store fornøjelse, at der på flickr p.t. eksisterer en group med godt 470 medlemmer og med mere 2 700 skærmdumps fra Second Life i poolen. On the road ser ud som om det er et virtuelt galleri. Jeg skriver ser ud som om, da jeg endnu ikke har oprettet en bruger i Second Life, så jeg kan ikke følge linket til teleporten (jeg skal tænke over, hvad jeg skal hedde :-)) De der leger med web 2.0 teknologierne kommer virkelig hele vejen rundt.

Innovation Labs videoer fra konferencen knockknock giver et bud på, hvad teknologierne betyder for mediernes fremtid.

3 kommentarer:

lis faurholt sagde ...

YouTube (Flickr for videoer :) har også masser af Second Life videoer :)

Hanne sagde ...

Går man ind på Second Life´s egen portal er der under Second Life Videos links til udvalgte videoer. Better Life er flot, både hvad angår fortællingen og animationerne.

Hanne sagde ...

Ja... Lis og jeg ku´ ikke lade være. Nu er vi på vej ind i Second Life, vi skriver om det i bloggen secondlifedk