mandag, maj 07, 2007

Hilsen fra Grønland

Da jeg i dag åbnede min mail efter mit studieophold i Edinburgh, lå dette dejlige billede fra en af mine gamle studiekammerater, Lars.


Lars flyttede til Grønland efter sommerferien 2002. Han har siden arbejdet som lærer på skolen i Uummannaq, en dejlig by på Grønlands vestkyst og i Qaanaaq. Siden august 2006 har Lars været ansat på en bygdeskole i Ammassalik-distriktet på østkysten.
Lars siger, at det har været 5 år med mange oplevelser i naturen. Det kan jeg levende sætte mig ind i, når man ser de smukke billeder, man får på tagget greenlandflickr. Der er p.t. mere end 16.000 fotos fra dette fantastiske land. Lars har også selv rigtigt mange billeder fra Grønland på nettet.
Tre af de studerende på læreruddannelsens 2. årgang har i vinteren 2006-7 været i praktik på Grønland, de har skrevet om deres mange oplevelser i denne blog, hvor de også via billeder fortæller om deres mange oplevelser.

Ingen kommentarer: