onsdag, august 21, 2013

WikiPaintings.org

Her til morgen da jeg googlede Salvador Dali og et maleri, som jeg husker, at jeg blev præsenteret for i min tidligste skoletid, faldt jeg nærmest over dette sted: WikiPaintings.org - Visual Art Encyclopedia

Søgemuligheder er mange, se klippet herover og herunder!

Det er stadig en Beta version, men det ser interessant ud. Her ligger tilsyneladende et væld af Tumbnails af alverdens kunstværker, ifølge deres blog havde de juni 2012 mere end 75.000 værker på deres wiki.

Som det er tilfældet med online leksikaet wikipedia er det muligt at bidrage til artiklerne. Retningslinjerne for brugen af og bidrag til er nærmere beskrevet her

Desuden er det muligt at hente en app til mobilen (iPhone, iPad), desværre findes der ikke en android version endnu.


Ingen kommentarer: