torsdag, august 22, 2013

Claude Debussy og Google

Google fejrer i dag Claude Debussy med en lille animationsvideo der indbyder til at klikke videre. På den efterfølgende side finder man en række link til yderligere information om kunstneren. Jeg faldt blandt andet for denne vidunderlige lille indspilning på YouTube:



Det fascinerer mig, at det eneste der vises i den 5 minutter lange video er et stilbillede af månen. Det tvinger én (mig) til at standse op og lytte i ro og mag. Umiddelbart ville jeg selv have valgt et andet billede, måske et hedelandskab? Men billedet af månen gør mig sorgfuld og får mig til at lytte til musikken på en mere eftertænksom måde. Jeg synes, at det fantastisk, hvilke følelser kombinationen af et billede og et stykke musik kan give.

Desuden kan jeg ikke andet end beundre Google for deres evne til at pirre nysgerrigheden hos brugeren og den måde de inspirerer til videndeling.

Ingen kommentarer: